Utbildningar

 

Ökad effektivitet inom fastighetsförvaltning genom strategisk processledning

Pris: 12 000 SEK, 2 dagar

Nästkommande tillfällen:
Stockholm   24-25 oktober 2018

Kursnr: 4448

Se alla tillfällen

Fastighetsbranschen står inför spännande utmaningar där högt kundfokus behöver balanseras med en konkurrenskraftig och effektiv drift.Att arbeta processorienterat är ett sätt att ta tillvara på varje medarbetares potential och utveckla verksamheten i linje med verksamhetens övergripande mål.Många aktörer inom fastighetsbranschen har redan tagit de första stegen mot en processorientering – åtminstone på ledningsnivå. Svårigheten ligger dock ofta i att förverkliga nyttan med processerna ute i verksamheten, och kundens upplevelse.Under två dagar ges du möjlighet att tillsammans med branschkollegor fokusera på hur processledning i fastighetsförvaltning kan förverkligas.Kursen är uppbyggd utifrån ett upplevelsebaserat synsätt och lär dig grunderna med en lyckad processledning inom fastighetsförvaltning. På kursen använder vi och diskuterar olika metoder och du får med dig verktyg för att arbeta med utveckling av organisation och processer på hemmaplan.Som exempel från verkligheten används fastighetsförvaltningens vanligaste processer t.ex. felanmälan, uthyrning och underhåll.

Deltagare

Kursen riktar sig främst till dig som är ansvarig för processledningen i ditt bolag eller som arbetar med processer i fastighetsförvaltning, antingen idag eller i framtiden. Du kan t.ex. vara chef inom förvaltning, administration, uthyrning, kvalitet, utveckling, digitalisering eller marknad. Kursen vänder sig också till dig som inte är chef men som har en viktig roll i processarbetet i roll som verksamhetsutvecklare, förvaltare, teknisk förvaltare, processledare, processägare eller liknande.

Förkunskaper

Inga speciella förkunskaper krävs. För att kunna tillgodogöra sig kursen på bästa sätt är erfarenhet från fastighetsbranschen väsentlig.

Syfte

Kursen syftar till att ge dig kunskap och verktyg för att förverkliga nyttan med processer och förbättringsarbete inom fastighetsbranschen samt ge dig insikt i hur processer såsom felanmälan, uthyrning och underhåll kan effektiviseras.

Innehåll

  • Grundläggande om processer
  • Nivåer av processorientering
  • Strategisk processutveckling
  • Kundupplevelse
  • Organisering kring ett processarbete
  • Styrning och ledning
  • Uppföljning av processer, mål och nyckeltal
  • Förbättringsarbete
  • Nyttor med högre processorientering
  • Förutsättningar för en lyckad implementering
  • Förvaltning av processer i verksamheten
  • Processmodellering, digitalisering/ärendehantering
  • Praktiska övningar och exempel från verkligheten (uthyrningsprocessen, felanmälan etc.)

Övrigt

Det är Ekan management som föreläser på kursen.

Om du har frågor om kursen, vänligen kontakta

Dela sidan med dina vänner:

Pris och datum

SEK 12 000 Exkl. moms

2 dagar 

  • 24-25 oktober 2018:24/10 - 25/10 2018:

     Stockholm

    Platser kvar
  • 29-30 november 2018:29/11 - 30/11 2018:

     Göteborg

    Platser kvar

Av- och ombokningsregler

För mer information om våra av- och ombokningsregler läs mer här

Kan vi hjälpa dig?