Utbildningar

Kan vi spara en kaka?

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse när du besöker vår webbplats. Fortsätter du använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Läs mer här.
 

Framtidens kommunikatör

2 dagar Konferens i Stockholm

24-25 september 2019

Kan vi hjälpa dig?

  • Rådmansgatan 38
  • 113 57Stockholm
Google MapsApple MapsRejseplanenParkering

Kommunikatörsrollen i ett föränderligt medielandskap

Med ett medielandskap och en kommunikatörsroll i ständig utveckling finns det alltid nya trender, förhållningssätt och modeller att förhålla sig till.

I en föränderlig omvärld och i dagens moderna organisationer kan det vara en utmaning för dig som kommunikatör att hitta balansen mellan interna och externa uppgifter liksom det operativa och strategiska arbetet. Under konferensen får du de verktyg och metoder du behöver för att ta del av den senaste forskningen och trendernaoch för att lyckas med dina interna budskap och skapa intresseväckande kommunikation.

Ta chansen att utvecklas i din roll och förbättra ditt och din organisations kommunikationsarbete!

Plats: Birger Jarl Konferens - Birger Jarlsgatan 61 A

Kontakt

Om du har frågor om konferensen, vänligen kontakta.

Dela sidan med dina vänner:

Konferensen startar om

Dagar
Timmar
Minuter
Sekunder

Program

  • Registrering med kaffe & smörgås
  • Konferensen inleds
  • Trendspaning - Hur hanterar du framtidens utmaningar?
    • Hur kan vi agera i en värld där det enda som tycks vara konstant är förändring?

    • Hur kan du som kommunikatör arbeta när planering inte alltid ger framgång?

    • Strategisk improvisation – en framtidstrend

    Katarina Gentzel Sandberg, kommunikatör & senior partner, Gullers Grupp

    Katarina har arbetat med strategisk kommunikation de senaste 25 åren och har erfarenhet av såväl verksamhetsutveckling som ledaruppdrag. Hon är dessutom, tillsammans med Jesper Falkheimer, författare till två böcker om strategisk improvisation, den ena med fokus på kommunikation och den andra med fokus på ledarskap.

  • Så fungerar hjärnan i samband med kommunikation och beslutsfattande
    • Hjärnans funktion och påverkan vid kommunikation
    • Hur ditt beslutsfattande påverkas av yttre kommunikation
    • Så går hjärnan igenom processen från en diskussion till ett beslut

    Sophie Hedestad, marknadschef, Meltwater

    Sophie har en bred erfarenhet av att jobba inom marknadsföring, försäljning, ledarskap och kommunikation i tech-branschen. För att arbeta framgångsrikt med påverkan är det viktigt att förstå hur den mänskliga hjärnan fungerar. Lyssna på Sophies föredrag och förstå hur hjärnan fungerar när det kommer till att fatta beslut och hur du kommunicerar effektivt.

  • Lunch
  • Hur framtidssäkrar du din kommunikationsorganisation?
    • Nya arbetssätt och verktyg för kommunikationsarbetet
    • Organisations- och verksamhetsutveckling för att möta framtiden
    • Så har vi lyckats med vårt kommunikationsarbete genom sin Stjärnmodell

    Anna Berglund, kommunikationschef, Haninge kommun

  • Uppnå större engagemang & effektivare medarbetare genom rätt kommunikation
    • Hur lyckad kommunikation kan skapa eget driv hos medarbetarna
    • Vilken typ av kommunikation når ända fram?
    • Praktiska exempel på kommunikation som effektiviserar både medarbetare och processer

    Susanna Stubberöd, chef för sociala medier & publikdialog, SVT

  • Eftermiddagskaffe
  • Kommunikation som främjar ett gott ledarskap
    • Därför är kommunikation avgörande i ett framgångsrikt ledarskap
    • Vilka kommunikativa kompetenser är viktigast?
    • Så kan kommunikatören stödja ledarskapet
    • Strategi för ledningsgruppens kommunikation
    • Praktiska verktyg och tips som gör skillnad

    Anna Almberg, expert internkommunikation

    Anna har under en lång tid föreläst, varit rådgivare och inspirerat många av Sveriges största organisationer till att lyckas bättre med intern kommunikation. Hon är kursansvarig för intern kommunikation på Berghs School of Communication som flera år i rad vunnit pris för att vara världens bästa kommunikationsskola.

  • Hur motvalls får du vara när du arbetar för en kommun men vill sticka ut?

    • Hur Malmö stad gör för att ligga i framkant med information till sina besökare
    • Varför du måste arbeta föränderligt i en traditionell näring
    • ”Vi kan inte göra som vi alltid har gjort” – erfarenheter och lärdomar

    Anna Wittgren, ansvarig marknad & analys, Malmö turism

    Anna har lång erfarenhet inom branschen och har under de
    senaste åren arbetat med ständig förändring av arbetssätt. Hon
    lägger stort fokus på att ligga i framkant med kommunikationen
    mot besökare, både på ett nationellt och internationellt plan.

  • Förmiddagskaffe
  • Kommunikation som positiv förändringskraft

    • PR och sociala mediers roll vid varumärkesbyggandet
    • Hur du integrerar kommunikation och marknadsföring i det nya medielandskapet
    • Exempel på proaktiv kommunikation som en positiv kraft för varumärket

    Johan Eriksson, externkommunikationschef, Swedbank

    Vinnare av Stora kommunikatörspriset 2016 & 2018, bland
    annat för kampanjer som Don’t drink and dive och Rivstart

  • Lunch för workshopens deltagare
  • Workshop: Målgruppsanalys - Så kartlägger du dina målgrupper
  • Lunch
  • Målgruppsanalys - så kartlägger du dina målgrupper

    Separat bokningsbar Workshop:

    Som kommunikatör är det oerhört viktigt att följa med i omvärlden och vara nyfiken på dina målgrupper. Det är först när du vet vem du pratar med som du lyckas nå fram. Genom att lära känna dina målgrupper och arbeta metodiskt med anpassning av allt material som publiceras ökar du chanserna att nå fram. Bli en vassare kommunikatör och se till att du skapar kommunikation som uppnår sitt syfte och ger resultat! Under workshopen blandar vi teori, gruppdiskussioner och praktiska övningar. Du får med dig konkreta tips och verktyg på hur du kan arbeta effektivt för att anpassa din kommunikation till olika målgrupper i ditt vardagliga arbete.

    Du får lära dig:

    • Metoder för målgruppsanalys
    • Att träffa rätt i din kommunikation och anpassa den efter målgrupp och kanal
    • Smarta arbetssätt när ni är flera som producerar material för samma målgrupp
    • Hur du skapar och arbetar med personas


    Workshopen leds av Anna Kleinwichs Magnusson, copywriter & digital strateg, Stockholms skrivbyrå


    Anna Kleinwichs Magnusson undervisar i copywriting hos Berghs och driver Stockholms Skrivbyrå och Knack Rekrytering. Anna har arbetat med digital
    kommunikation för skilda målgrupper, branscher och kunder under snart 20 år.

Visa mer

Ska du delta?

Priser

Alla priser är exkl. moms

2018-12-17 och 2019-06-14
6.550
SEK
2.950
SEK
2019-06-22 och 2019-08-30
7.350
SEK
3.350
SEK
2019-08-31
8.350
SEK
3.950
SEK