Utbildningar

 

Arbetsledarens samtal

Utbildningen genomförs i företagsanpassad form.

För ytterligare information ring 031-350 55 00.

Kursnr 6134

Problemlösande samtal med förlösande verkanSom arbetsledare är det lätt att skjuta upp eller undvika att genomföra vissa samtal. Argumenten för att låta bli är många och uppfinningsrika - jag tar det nästa vecka - vid ett lämpligare tillfälle - han är omöjlig, det är ingen idé - hon går snart i pension ändå - tänk om konflikten förvärras - jag är rädd att mina känslor tar överhanden - det är inte min uppgift att förklara, detta borde varje medarbetare förstå - jag förklarade ju på mötet. Trots det vet vi att samtalet är ett av chefens viktigaste verktyg.Vare sig ett samtal handlar om att ge ett negativt besked, ställa krav eller motivera en medarbetare så behövs en metod för hur man förbereder, genomför och når resultat med ett samtal. Utifrån metoden kommer du att få träna på att genomföra problemlösande samtal.

Syfte

Utbildningen syftar till att du genom träning får en ökad kunskap om hur du kan genomföra viktiga och avgörande samtal så att människor mår bra och därmed leder verksamheten framåt.

Innehåll

- Deltagarnas förväntningar och erfarenheter
- Det problemlösande samtalet
- Din samtalsstil
- Feedback
- Konsten att lyssna
- Det coachande samtalet
- Skapa överenskommelser
- Kontakt och närvaro
- Kraftfulla frågor
- Lyssnarnivåer

Om du har frågor om kursen, vänligen kontakta

Dela sidan med dina vänner:

Kan vi hjälpa dig?

Relaterade kurser